Decanaat en profielkeuze

Gedurende hun schoolcarrière moeten de leerlingen regelmatig een keuze maken, die consequenties heeft voor hun uiteindelijke studie -of beroepskeuze. De decaan organiseert, coördineert  en begeleidt de leerlingen en hun ouders hierbij.

Het Lyceum Rotterdam heeft twee decanen. Zij houden zich bezig met o.a.:

• Alle kwesties met betrekking tot de keuze van vakkenpakketten en profielen;
  • Mondelinge voorlichting aan leerlingen en ouders tijdens de profielkeuze-avond;
  • De schoolloopbaan van de leerlingen, in overleg met de leerlingen zelf en hun ouders, de mentor en de teamleider;
  • Het organiseren van projecten zoals proefstuderen, meeloopdagen en studiekeuze-workshops;
  • Persoonlijke gesprekken met individuele leerlingen. De leerlingen kunnen altijd bij hun decaan terecht voor informatie of overleg. Uiteraard kunnen ook ouders bij de decanen terecht voor informatie.

De decanen zijn te vinden op de pagina Organisatie

Meer informatie is te vinden op Qompas.nl