Buitenschoolse activiteiten

Het Lyceum Rotterdam heeft een uitgebreid verrijkings- en verdiepingsprogramma, waarbinnen leerlingen zelf hun keuzes kunnen maken. Soms is dat binnen de lessen, soms in plaats van de lessen en soms daarbuiten. In de onderbouw bieden we verbredingsprojecten voor leerlingen die meer uitdaging nodig hebben. Leerlingen kunnen ook kiezen voor Cambridge-Engels en/of DELF-Frans. Voor leerlingen, die dat willen, bieden we na schooltijd extra activiteiten aan: muziek, theater, schaken en de debatclub. Ook kunnen leerlingen meewerken in de redactie van de Schoolkrant.

Als leerlingen eigen initiatieven hebben proberen we die te realiseren. Zo zijn er de afgelopen jaren twee films gemaakt door een groep leerlingen: 'Julia' en 'Runner'. Beide films zijn in de bioscoop vertoond!