Ons Gymnasium: een unieke combinatie van klassiek én modern!

Non scholae, sed vitae discimus - we leren niet voor de school, maar voor het leven, dat geldt zeker voor onze gymnasiumopleiding! Want die is klassiek én eigentijds; precies bedoeld voor leerlingen die een klassieke opleiding met Latijn en Grieks willen volgen, maar die zich óók willen ontwikkelen in kunst, wetenschap of ondernemen. Alleen bij het Lyceum Rotterdam is deze unieke combinatie mogelijk en daarin onderscheidt ons gymnasium zich dan ook van de andere gymnasia in Rotterdam.

Leerlingen kunnen tijdens het eerste jaar al kiezen voor de gymnasiumopleiding. Zij volgen dan vanaf periode 2 lessen Latijn. Indien een leerling na klas 1 definitief kiest voor het gymnasium gaat hij verder in de gymnasiumafdeling. Hij volgt lessen in de Latijnse en Griekse taal en cultuur en volgt een gymnasiaal cultureel programma. De gymnasiumleerlingen volgen minder lesuren in de moderne vreemde talen, waardoor zij ongeveer op hetzelfde totaal aantal lesuren per week uitkomen als de atheneumleerlingen.

Ons gymnasium heeft een eigen les- en studieruimte, waar alleen gymnasiumleerlingen komen.