Reizen en excursies

In alle leerjaren en op alle niveaus vinden er door het hele schooljaar heen excursies en projecten plaats. Tijdens de excursies bezoeken leerlingen musea en andere kunstinstellingen en bedrijven.

In het tweede en derde leerjaar maken de leerlingen korte reizen naar buitenlandse steden die cultureel en historisch van belang zijn. Zo leren zij bijvoorbeeld Berlijn en Parijs kennen.

In klas 4 kunnen leerlingen kiezen voor een langere reis naar het buitenland of een excursieprogramma in Nederland. Tijdens de reis volgen leerlingen een intensief programma. Ze bezoeken de belangrijkste bezienswaardigheden van de stad. Het excursieprogramma in Nederland bevat bezoeken aan o.a. Maastricht en Den Haag. Voor gymnasiumleerlingen is er in de bovenbouw de reis naar Rome.