Voel jij je aangetrokken tot een wereld waarin beelden en creativiteit belangrijk zijn? Wil jij jouw havo-, atheneum- of gymnasiumopleiding combineren met intensieve lessen op het gebied van kunst, wetenschap of ondernemen? Kleur je liever buiten de lijntjes, ben je leergierig, onderzoekend én heb je lef? Dan ben je bij Het Lyceum Rotterdam aan het juiste adres!

Het Lyceum Rotterdam is een school voor havo/atheneum/ gymnasium met drie bijzondere richtingen: kunst, wetenschap en ondernemen. Dat betekent dat leerlingen binnen de havo of vwo-opleiding extra vakken volgen op het gebied van kunst, wetenschap of ondernemen.

Op Het Lyceum Rotterdam krijg je de tijd en ruimte om je talenten te verkennen en te ontplooien. Je leert je grenzen kennen én verleggen. Op onze school maakt het niet hoe je eruit ziet of wat je dromen zijn, leerlingen krijgen waardering voor wie zij zijn en laten ook anderen in hun waarde. Wij zijn een creatieve, kleurrijke en veilige school in het hart van Rotterdam.

Zin om te komen kijken?

Ook dit jaar organiseert Het Lyceum Rotterdam open dagen, open lessen en een informatieavond.

Tijdens de open dag kun je kennis maken met Het Lyceum Rotterdam. De open dag is voor leerlingen en ouders. Je bent op woensdag 31 januari 2024 welkom van 14:00 tot 20:00 uur.

Tijdens een van de open lessen kan je zelf ervaren hoe een dag op Het Lyceum Rotterdam er aan toe gaat. Meer informatie over de Open Lessen.

Voor ouders is er de Informatieavond. Deze wordt gehouden op 24 januari 2024. Hiervoor moet u zich aanmelden. Meer informatie over de informatieavond.